AKTUÁLNĚ: Honda plánuje budoucnost – Diogo Moreira blízko podpisu tříleté smlouvy, Marini a Zarco na cestě k prodloužení.
Situace v týmech HRC a LCR Honda je stále otevřená. Jak Lucovi Marinimu (HRC), tak Johanu Zarcovi (LCR) končí smlouvy na konci letošní sezóny 2025. Ačkoliv Joanu Mirovi končí smlouva až o rok později, Honda už nyní plánuje, jak bude její sestava vypadat v příštích letech – a do hry vstupuje velmi zajímavé jméno.
Jedním z hlavních cílů HRC pro sezónu 2026 měl být Jorge Martin. Španělský jezdec však nakonec zůstává v Aprilii, což otevírá dveře k prodloužení smluv jak pro Lucu Mariniho u továrního týmu, tak pro zkušeného Johana Zarca v LCR. Podle aktuálních informací jsou obě strany v pokročilé fázi jednání.
Zarco navíc podle zákulisních informací usiluje o větší podporu ze strany HRC – rád by získal motocykl se specifikací co nejblíže továrnímu, tedy něco ve stylu „třetí tovární motorky“.
S LCR se na konci roku rozloučí thajský jezdec Somkiat Chantra, který by měl uvolnit místo pro brazilského talentovaného závodníka Dioga Moreiru, který v současnosti jezdí Moto2. Podle informací webu crash.net je Moreira v pokročilých jednáních s HRC a má na stole tříletou smlouvu v hodnotě 1,5 milionu eur ročně.
Plán je jasný: jeden rok v LCR Honda, následně dva roky v továrním týmu HRC. Moreira se tak stane jedním z jezdců, který zažije přechod z aktuálních strojů MotoGP (1000ccm, pneumatiky Michelin) na novou generaci motocyklů (850ccm, pneumatiky Pirelli), která vstoupí v platnost od sezóny 2027.
Podle informací sport.sky.it o Moreiru mají zájem i Yamaha a Trackhouse (satelitní tým Aprilie). Oba týmy údajně nabízely model 1 rok v Moto2, následně přechod do MotoGP. Moreira ale podle dostupných zpráv upřednostňuje přímý vstup do královské třídy už v roce 2026 a to s HRC Honda.
Zdroje naznačují, že dlouhodobým cílem zůstává Jorge Martin, kterého by japonská značka chtěla přivést od roku 2027, kdy mu skončí smlouva s Aprilií. Do té doby ale může být vše jinak.

0 Komentáře